Saturday, December 05, 2009

Sa alegem bine!

Nu m-a convins niciunul dintre finalişti. Nu mi-e drag niciunul dintre ei, ba chiar îmi sunt antipatici ambii, raţional sau pur emoţional. Cu argumente ma dezic de unii din spatele primilor, de alţii cu o repulsie viscerala. Va trebui sa aleg însa unul împreuna cu tot ceea ce înseamna el (chiar trebuie??) şi nu ştiu pe care. Ok, asta e dilema mea şi pe care eu trebuie sa o rezolv. Nu asta voiam sa punctez, e doar o introducere. Nedumerirea mea, cea pe care vreau sa o aduc atenţiei, este legata de militantismul unora. Nu pricep nici în ruptul capului de ce unii cred ca ei, şi numai ei, stăpânesc adevărul imuabil. Adevăr în numele căruia au dreptul sa-i aducă pe toţi ceilalţi la calea cea "dreapta" - vecini, amici, frati, părinti, străini, et caetera. Nu pot sa nu ma gândesc la Savonarola care avea şi el adevărul lui, universal pana la un punct.

Contrar opiniei generale adevărul nu este o valoare absoluta ci una relativa...

0 comments :